SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Uzupełnij to, czego brakuje

Nie pamiętam już pierwszej znakomitej transakcji, której dokonałam właśnie z powodu tego „znaku”. Było to dawno temu. Przez lata był zawsze ze mną, ponieważ jego przesłanie odnosi się do wielu aspektów każdego biznesu.

Ten „znak”, który tak naprawdę jest tylko kolorową kartką w niewielkiej broszurze, jaką otrzymałam na konferencji poświęconej marketingowi, nieustannie przypomina mi, jak zrozumieć sytuację na rynku i nieustannie zadawać pytania, które mogą ulepszyć mój biznes.

Przesłanie jest proste i brzmi następująco:  
UZUPEŁNIJ TO, CZEGO BRAKUJE.

Metody zdobywania pieniędzy

Jakie mamy metody zdobywania pieniędzy?

Powszechnie znane sposoby są następujące:
- możesz okraść lub oszukać innych, co wydaje się być ryzykowne i bardzo szkodzi Twoim ludzkim   wartościom;
- możesz otrzymać darowiznę (np. spadek lub prezent);
- możesz pracować za pieniądze, jak to robi większość ludzi na świecie, ale to nie zrobi Cię prawdziwie bogatym, gdyż praca na etacie jest tak pomyślana, abyś bogacił właściciela biznesu, a nie siebie;

6 postaw wspaniałego pracodawcy

Rozwijanie biznesu opiera się na rozwoju pracowników, gdyż oni poszerzają zakres twojego działania. Biznes jest kojarzony nie z budynkiem, w którym się znajduje, ale z ludźmi, którzy w nim pracują. Im lepszą będziesz miał relację ze swoimi pracownikami, tym bardziej będą Ci oddani.

Wielokrotnie słyszę pytanie: "Co mam robić, aby pracownicy mi ufali?", a jeszcze częściej "Dawidzie, jak mogę zaufać moim pracownikom tak, jak ty ufasz swoim?". Zaufanie jest fundamentem każdej relacji, czy w to miłości czy też w biznesie. Zaufanie musi być wzajemne. Pracownicy będą na tyle ufali tobie, na ile ty będziesz im ufał. Masz przed sobą długotrwałe zadanie, nad którym musisz pracować.

Niskobudżetowy marketing w małym biznesie


Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia marketingu. Nie przywiązują wagi do wdrożenia go w swoim biznesie. Jest wiele przyczyn takiego postępowania.

Może to być nieświadomość potrzeby marketingu, niewiedza, jak to robić lub po prostu przekonanie, że marketing jest bardzo kosztowny. Nie będę tu przekonywać o potrzebie marketingu w każdej, nawet bardzo małej firmie, a skupię się na przedstawieniu, jak „robić” marketing w małej firmie.

Planowanie, określanie celów, poznawanie misji

Zazwyczaj uczą nas planować od początku, cokolwiek jest przedmiotem tych planów. Planowanie od początku ma ten mankament, że kolejne kroki są skupione na tym, co chcemy osiągnąć i nie zawsze precyzujemy co powinniśmy zrobić, aby to osiągnąć.

Planowanie od końca zaczyna się od określenia końcowego efektu i następnie cofnięcia się o jeden krok. Tym cofnięciem się jest spytanie siebie, co jest potrzebne, aby osiągnąć efekt końcowy. Tego rodzaju podejście pozwala urealnić kolejne stadia zdobywanego celu.

Łączna liczba wyświetleń